לטייל עם חופר

בסדרת טיולים זו אנו מטיילים באתרים ארכיאולוגיים עם החופר / ארכיאולוג / חוקר שמכיר היטב את המקום וחקר אותו. 


תכנית סדרת הטיולים : 


טיול מס' 1 –    8.11.19   י' חשון תש"פ  

"אושה העתיקה – כאן הכל התחיל"      לאחר מרד בר כוכבא עבר מרכז הכובד היישובי לגליל והסנהדרין נדדה לאושה. בשנים האחרונות הולכת ונחשפת אושה על שלל שכיות החמדה שבה, ומגלה את עברה היהודי והלא יהודי. נסייר באתר עם יאיר עמיצור – ארכיאולוג רשות העתיקות שחופר באתר.

מפגש: תחנת דלק פז בכניסה הדרומית לשפרעם בשעה 9:00 .

 

טיול מס' 2 -    6.12.19    ח' כסלו תש"פ 

איך שגלגל מסתובב לו - מעיירות יהודיות לישובים נוצריים על שפת הכנרת נתחיל את היום בביקור בשרידי בית הכנסת ההולך ונחפר על שפת הכנרת בעיירה היהודית כורסי , משם נמשיך לאתר של בית צידה הקדומה באל עראג' – אתר נשכח שמקומו לא נודע ונתגלה רק בשנים האחרונות בחפירה של מכללת כנרת בראשות פרופ' מוטי אביעם. את הסיור ידריך הארכיאולוג  ערן מאיר – ממכון שמיר למחקר שחפר בכורסי.

מפגש: במגרש החניה של גן לאומי כורסי בשעה 9:00


טיול מס' 3 –  10.1.20   י"גטבת תש"פ 

מהבית של רבי לבית המדרש (סנהדרין) בבית שערים בשנים האחרונות הולכים ונחשפים שרידי הישוב בית שערים שבגליל התחתון. אז מעבר למערות הקבורה המרשימות עולה ומתגלה דמותה של עיירה יהודית מעניינת ומרשימה. נסייר באתר הישוב בית שערים הקדום עם רונה אביסף החופרת באתר יחד עם ד"ר עדי ארליך.

מפגש :  מגרש החניה בחוצות אלונים בשעה 9:00

 

טיול מס'   4 –  7.2.20  י"ב שבט תש"פ  

בתי כנסת פחות מוכרים בגליל התחתון המזרחי נפתח את היום בסיור בחורבת כור הניצבת במרומי גבעה נישאה בגליל התחתון וממנה תצפית מרשימה אל מרחבי הגליל והגולן. נסייר באתר שהולך ונחשף בשנים האחרונות עם  ד"ר ינון שבטיאל – ארכיאולוג השותף בחפירות הארכיאולוגיות הנערכות במקום במקום החושפות את עברו ויופיו של בית הכנסת שניצב באתר. נמשיך מכאן אל ואדי חמאם אל בית כנסת נוסף שנחפר ע"י ד"ר עוזי ליבנר ובו נתגלו רצפות פסיפס מהיפות והמרשימות שנתגלו בארץ. 

מפגש : תחנת הדלק דור אלון בכניסה לקיבוץ חוקוק בשעה 9:00


 טיול מס' 5 –  13.3.20  י"ז אדר תש"פ 

טבריה עמוקה מכולן ומשם עתידין להיגאל: נצעד בעקבות הגילויים והחפירות בטבריה העתיקה של תקופת המשנה והתלמוד יחד עם יאיר עמיצור – ארכיאולוג רשות העתיקות ששימש כמפקח נפה בגליל תחתון מזרחי מטעם רשות העתיקות.  נבקר בבסיליקה – אחת האפשרויות לזיהוי  מקום מושב הסנהדרין בטבריה, נעבור דרך בית המרחץ והתיאטרון, ונקנח בבית המקדש הגדול של רבי יוחנן (?) שחפירות עתידות להתנהל בו השנה

מפגש : מגרש החניה מול חוף גיא בשעה 9:00

 

טיול מס' 6 –  17.4.20  כ"ג ניסן תש"פ 

בעקבות משמרות הכהנים בגליל – מחורבת עמודים לחורבת מימלח : לאחר חורבן הבית השני עבר מרכז הכובד היישובי אל הגליל. בין אלה שעברו לגליל היו משמרות הכהנים. נסייר בשני אתרים הקשורים לשמשמרות הכהונה. נפתח את היום בסיור באתר הארכיאולוגי חורבת עמודים בו נתגלו שרידי בית כנסת ובו עמוד שנשאר עומד על מכונו מאז הקמתו לפני 1600 שנים. באתר שרידי מבנה ציבורי נוסף ובו משקוף ועליו עיטורים מיוחדים במינם. נמשיך לחורבת מימלח – לתצפית וביקור באתר הארכיאולוגי שנסקר ועדיין לא נחפר. מדריך הסיור יאיר עמיצור – ארכיאולוג רשות העתיקות

מפגש : בחניון הנופש הפעיל ביער לביא בשעה 9:00

  

 טיול מס' 7 – 8.5.20  י"ד אייר תש"פ 

סיפורי מצבות בבית הקברות העתיק בצפת : ל"ג בעומר העומד בפתח קשור לצפת ומקובליה שחיו כאן במאה ה – 16. בשנים האחרונות נתגלו מצבות חדשות המספרות לנו על דמויות ואישים שחיו ונקברו כאן בבית הקברות העתיק בצפת. בין שאר האנשים שהיו מעורבים בגילוי המצבות והמחקר שנלווה אל הדמויות שנקברו כאן היה הארכיאולוג יוסי סטפנסקי – בן העיר צפת ומחוקריה המובילים שאיתו נסייר בעקבות גילוי המצבות החדשות.

מפגש : מגרש החניה בכניסה התחתונה לבית העלמין בצפת בשעה 9:00


לטייל עם חופר - תכנית ופרטי הרשמה.pdf


להרשמה ותשלום לחץ כאן 

ניתן להירשם למס' ימים בתכנית. יש לרשום את תאריכי הסיורים המבוקשים.